VPL Energist Ultra Plus

Technologia intensywnego światła pulsacyjnego do zabiegów fotoodmładzania.

VPL - co to jest?

VPL to technologia intensywnego światła pulsacyjnego (Variable Pulse Light), można powiedzieć, że to następca popularnych zabiegów IPL. Urządzenie emituje przefiltrowane wiązki światła o szerokim spektrum, które są selektywnie absorbowane przez różne struktury skóry, bez naruszania i przegrzewania tkanek wokół. Na każdy impuls wytwarzany przez VPL składa się sekwencja szybkich impulsów, co odróżnia tę technologię od IPL. VPL stosujemy przede wszystkim w zabiegach fotoodmładzania, przebudowy skóry (stymuluje produkcję kolagenu i elastyny), usuwania przebarwień, zamykania pajączków, epilacji, a także wspomagająco w leczeniu trądziku (VPL wywołuje uwalnianie tlenu w skórze, co zmniejsza ilość bakterii beztlenowych odpowiedzialnych za stan zapalny i zmiany trądzikowe). Urządzenie ma certyfikat FDA. Zabiegi mogą być wykonywane u osób ze wszystkimi fototypami skóry.

Poznaj lepiej zabieg VPL

VPL najczęściej stosujemy w okolicy twarzy, szyi, dekoltu i dłoni, a więc w obszarach, na których najszybciej pojawiają się objawy fotostarzenia. Urządzenie można też wykorzystać do zamykania niewielkich zmian naczyniowych na nogach.

• objawy fotostarzenia,
  • wiotka, pozbawiona napięcia skóra,
  • płytkie zmarszczki,
  • rozszerzone pory,
  • popękane naczynka, tzw. pajączki i teleangiektazje,
  • rumień, skłonność do czerwienienia się,
  • trądzik różowaty,
  • drobne żylaki i popękane naczynka na nogach,
  • przebarwienia i zmiany barwnikowe skóry, np. posłoneczne, pozapalne,
  • niejednolity koloryt skóry,
  • blizny potrądzikowe,
  • trądzik,
  • zbędne owłosienie (zabiegi epilacji),
  • zapalenie mieszków włosowych po goleniu i usuwaniu włosów woskiem lub depilatorem.

Już jeden zabieg daje poprawę jakości, kolorytu i struktury skóry, jednak zwykle zalecamy serię powtórzeń co 2-4 tygodnie – dokładna ilość i częstotliwość jest ustalana indywidualnie w zależności od wskazań.

VPL redukuje takie objawy, jak wiotkość, nierówna struktura i niejednolity koloryt skóry, zmiany naczyniowe, przebarwienia, drobne zmarszczki, rozszerzone pory, blizny potrądzikowe. Pierwsze efekty są widoczne od razu, na pełne zwykle trzeba poczekać ok. 1-3 miesięcy, co związane jest z postępującym procesem przebudowy skóry, wywołanym energią VPL.

Czas trwania zabiegu

dowiedz się więcej

W zależności od obszaru i wskazania to zwykle ok. 30-60 minut.

Stopień bólu

dowiedz się więcej

Dzięki specjalnemu systemowi chłodzenia zabieg jest komfortowy i nie wymaga wcześniejszego znieczulania skóry. Może towarzyszyć mu odczucie delikatnego pieczenia.

Rekonwalescencja

dowiedz się więcej

Zabieg nie wymaga rekonwalescencji i po jego wykonaniu można od razu wrócić do codziennych zajęć.

Jak przebiega zabieg VPL?

Zabieg jest krótką i mało bolesną procedurą – na każdy impuls energii świetlnej wytwarzany przez urządzenie VPL składa się sekwencja szybkich mikroimpulsów, które mogą różnić się liczbą, długością i częstotliwością, a parametry są zawsze dobierane indywidualnie dla każdego pacjenta. Pacjent musi w czasie całego zabiegu chronić oczy przed światłem VPL specjalnymi okularami lub osłonkami.

Jak przygotować się do zabiegu VPL?

Zabieg nie wymaga specjalnych przygotowań, ale pamiętaj o unikaniu czynników, które uwrażliwiają skórę na światło, co może skutkować jej poparzeniem lub późniejszymi powikłaniami w postaci przebarwień. Zalecenia są więc podobne do tych, jakie stosujemy w przypadku zabiegów laserowych, a więc:

• skóra nie może być świeżo opalona, najlepiej odczekać ok. 4 tygodni,
  • nie może też być posmarowana samoopalaczem, poczekaj, aż sztuczna opalenizna całkowicie zejdzie, nie stosuj kremów brązujących,
  • przed zabiegiem unikaj też zabiegów i kosmetyków o działaniu drażniącym, np. peelingów chemicznych,
  • przez minimum 2 tygodnie nie wolno stosować kremów z retinolem czy witaminą C,
  • wykluczone jest stosowanie retinoidów przez co najmniej 6 tygodni,
  • uważaj na składniki światłouczulające, np. niektóre zioła.

Dokładne wskazówki dostaniesz w naszej klinice.

„VPL odmładza skórę i zapobiega jej przyspieszonemu starzeniu się. Dzięki wszechstronnemu działaniu światło pulsacyjne redukuje wiele niekorzystnych zmian pojawiających się na skórze z wiekiem, zwłaszcza u osób lubiących słońce”

Dr Barbara Jerschina

VPL – zalecenia po zabiegu

Zabieg nie wymaga rekonwalescencji i od razu po nim możesz wrócić do codziennych aktywności. Skóra może być jedynie lekko zaczerwieniona, ale objawy te powinny ustąpić samoistnie w ciągu kilku godzin. Bardzo ważne jednak jest przestrzeganie następujących zaleceń pozabiegowych, aby uniknąć niepożądanych skutków ubocznych:

• bezwzględnie chroń skórę przed promieniami UV – co najmniej przez 6 tygodni stosując kremy z wysokim filtrem SPF,
  • unikaj czynników podrażniających, np. peelingów, perfumowanych mydeł, kosmetyków na bazie kwasów lub alkoholu,
  • dbaj o odpowiednie nawilżenie skóry,
  • przez co najmniej 7 dni unikaj sauny, siłowni i zabiegów rozgrzewających.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

FAQ – najczęściej zadawane pytania dotyczące zabiegu VPL

VPL może być łączony w zasadzie z każdym innym zabiegiem odmładzającym czy rewitalizującym skórę – w terapii łączonej, indywidualnie opracowanej przez dr Barbarę Jerschinę na podstawie konsultacji z pacjentem. VPL zalecamy też jako profilaktykę – dla podtrzymania skóry w dobrej kondycji.

To rzeczywiście podobna technologia, ale jeszcze bardziej zaawansowana. Sekwencja szybkich mikropulsów różniących się liczbą, długością i częstotliwością pozwala uzyskać jeszcze lepszą absorpcję światła w wybranych warstwach skóry i jednocześnie minimalizuje ryzyko podgrzania tkanek sąsiadujących.

VPL jest skuteczną metodą poprawy jakości i wyglądu skóry, ale to, czy utrzymasz uzyskany efekt, w dużej mierze zależy od ciebie! Przede wszystkim bardzo ważne jest, aby po zabiegu unikać słońca i chronić się przed nim kremem z wysokim filtrem – w przeciwnym razie szybko dojdzie do pojawienia się trudnych do usunięcia przebarwień i zmian zapalnych. Promienie UV powodują też szybszą degradację kolagenu i wiotczenie skóry, nasilają problemy naczyniowe i trądzik różowaty. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat prawidłowej pielęgnacji skóry, zapraszamy na konsultacje do dr Barbary Jerschiny i zespołu naszych doświadczonych kosmetologów.

Wszystkie zabiegi z użyciem światła wymagają bezwzględnej ochrony przed słońcem zarówno przed zabiegiem (skóra nie może być świeżo opalona), jak i minimum przez 6 tygodni po jego wykonaniu. Oczywiście, zabiegi typu VPL, IPL czy laserowe wykonuje się w ciepłych, a nawet tropikalnych krajach, więc można je robić również w Polsce w okresie letnim – pod warunkiem że pacjent będzie sumiennie chronił skórę przed słońcem kremem z wysokim SPF. Zdecydowanie jednak łatwiej trzymać się tych zaleceń w okresie mniej nasłonecznionym, gdy rzadziej przebywamy na zewnątrz, a więc jesienią i zimą.

• Ciąża i karmienie piersią
  • Stany zapalne skóry, podrażnienia w miejscu zabiegowym
  • Świeża opalenizna
  • Choroby nowotworowe
  • Nieuregulowane choroby autoimmunologiczne
  • Zaawansowana cukrzyca
  • Tendencje do powstawania bliznowców
  • Makijaż permanentny lub tatuaż w miejscu zabiegu
  • Stosowanie leków i innych środków o działaniu światłouczulającym

Odpowiednio wykonany VPL (wraz z przestrzeganiem zaleceń pozabiegowych przez pacjenta) niesie małe ryzyko wystąpienia skutków niepożądanych poza przejściowym zaczerwienieniem. Dr Barbara Jerschina ma ogromne doświadczenie w zakresie stosowania VPL, IPL, laserów i innych urządzeń wysokoenergetycznych – zapraszamy na konsultacje i indywidualnie dobrane zabiegi!